سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، قلبی سلیم و پاک و خویی استوار، روزی اش می کند . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 86 فروردین 30 , ساعت 12:22 صبح

بنام خداوند پارک آفرین

صد رحمت به رژیم حقوقی دریای خزر........

 

هنگامی که شوروی سابق تفکیک شد و بین شرکای مشترک المنافع توزیع شد؛بخشی از آن را یلتسین و پوتین و بخشی را امام علی رحمانف و بخشهای دیگر را افراد دیگرصاحب شدند.

حکومت های نو پا در سرزمین های دیر پا ، پا گرفت.

اما آنچه در این میان از گزند تفکیک در امان ماند؛دریای خزر بود که آنهم شاید به دلایل مختلف از جمله مشکلات نقشه برداری؛یا گچ ریختن! و یا کندن اطراف محدوده مربوطه ! و.....بوده باشد.

لذا این عظیم ترین دریاچه دنیا به صورت مشاع بین این کشورهای نوطهور وکشور ما باقی ماند؛

از آنجا که شریک اگر خوب بود خداوند برای خودش بر می گزید؛آینده ی این دریاچه اشتراکی هم در سراشیبی اضمحلال قرار  دارد؛

مثلاً یکی از کشورها می خواهد از زیر دریاچه لوله نفت عبور دهد؛که احتمال  آلودگی و مسائل زیست محیطی وجود دارد ؛....

دیگری کشتیرانی می کند؛و هر چه ماهی و ماهیچه !است از دریا شکار می کند و نسل آنها را منقرض می کند.  و ....  اینها همه مضرات مشاع بودن است .

 البته هیچیک از اینها ربطی به شهر ما ندارد؛ولی آنچه قابل بحث در اینجاست ؛این است که نگارنده می ترسد رژیم حقوقی دریای خزر هم از بن بست خارج شود و رو به بهبود بگذارد ولی رژیم حقوقی زمین های پشت پارک جدید فامنین هنوز بلا تکلیف باشد!!!؛....

چندین وچند سال است که میخ هایی در دل این زمین فرو رفته ودل خیلی ها را به امید ساختن خانه ای در آن " زمین موعود" شاد کرده ولی این روز ها میخ ها هم پا در آورده اند و یک روز این طرف زمین می روند ویک روز آنطرف .

یک سال قطعه ها  دویست و چهل متری است  وسال بعد و می شود دویست متری.....

یک روز خریدار زمین را در پشت فضای سبز خریداری میکند؛روز دیگر می گویند:آنجا منطقه آزاد تجاری!است.

وبدتر اینکه یک روز دیگر می بینی  یک نفر یک بیل ویک کلنگ برداشته  و خیابان ده متری را به زمین خود ملحق می کند....

و شب ها هم که چشمان صاحبان زمین ها از ترس اینکه کس دیگری زمین آنها را نفروشد ؛خواب راحتی ندارند؛و بدنشان میلرزد .

و گذشته از اینها چند واحد مسکونی هم در این منطقه احداث شده که عمر آنها مانند عمر نویسنده در گذر است و موش های سیاه و سفید طناب استقامت آنها را می جوند ولی هنوز صاحب خانه به علت نبود امکانات آب و گاز و......نتوانسته در آن ساکن شود.

حال سوال این است که این زمین ها تا کی باید بلا تکلیف باشند ؟چرا شهرداری محترم ( قربانش بروم ) از زمان فروپاشی شوروی تا کنون ؛هیچ اقدامی در جهت جدول گذاری این زمین ها انجام نداده است؟

اگر موضوع پول و بودجه است که همه می دانند که شهردار محترم ؛ با کیاست وسیاستی که دارد در عرض دو سال ده برابر هزینه خود را از طریق دادن پروانه ساختمان و روش های دیگر، به دست خواهد آورد و  اگر موضوع دیگری در کار است! مثلاً  قرار است قبل از ظهور حضرت حجت (عج) جنگی بر سر این زمین ها صورت بگیرد و شهردار محترم می خواهد که این جنگ زودتر رخ دهد تا زمینه برای ظهور فراهم شود !!! در این صورت شایسته نیست که من دخالتی بنمایم ......

 ولی در این صورت هم یک پیشنهاد دارم و آن هم اینکه لطف نمایند میخ های باقی مانده را هم ازدل زمین بکشند تا هم زمین بیچاره خونجگر نشود وهم بشود در آن یونجه کاشت تا هم خلق الله .به درآمدی برسند و اشتغالزایی بشود و حیوانات هم ازمحصولات آن استفاده کنند و دعا گویشان باشند؛

در هر صورت بایر ماندن این زمین ها هیچ تو جیح اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اشتباهی و ... ندارد چرا که در آینده نزدیک دعواها و پرونده های بسیاری را برای حوزه قضایی فامنین به ارمغان خواهد آورد ؛همچنان که هم اکنون نیز چنین پرونده هایی در جریان است؛

لذا از شهردار محترم و زحمتکش و بزرگوار و همچنین   ریاست محترم حوزه قضایی فامنین ؛ و بخشدار عزیز تقاضا داریم به این معضل در اسرع وقت رسیدگی فرمایند و نسبت به حل آن به طریق مقتضی اقدام فرمایند.

                                                                              با تشکر

رضا سلیمی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ