سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرزنش بسیار، دل ها را کینه ور می کند و یارانرا می پراکَنَد . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 86 فروردین 30 , ساعت 12:22 صبح


     *لطفاخودتان را معرفی کنید؟ 

 رضا سلیمی هستم،کار شناس  شیمی کار بردی،که حدود 12سال است  که به تدریس شیمی اشتغال دارم.      

*شما غیر از تدریس شیمی چه فعالیت های دیگری در مدرسه دارید؟    

من غیر از تدریس،سرگروه شیمی منطقه هستم وهمچنین در سازمان دانش آموزی هم در بخش چاپ نشریه همکاری می کنم .

*شما در سالتحصیلی جاری در این دو حیطه چه فعالیتی داشته اید؟ 

در گروه شیمی یک سری کارهای محوله است که انجام می دهیم،ویک سری هم اختیاری مثل چاپ نشریه "گاهنامه پژوهش" که در طول 7ماه گذشته 8شماره منتشر کرده ایم و مورد عنایت دانش آموزان و همکاران عزیز نیز بوده است.  ودر کانون علامه نیز علاوه بر این که تعداد خبر نگار پانا و همکاران نشریه رابه حدود 50نفر رسانده ایم و تا حد ممکن در جهت آموزش آنهااقدام کرده ایم،6نشریه را نیز به کمک دانش آموزان عزیز منتشر کرده ایم که از نظر کمی و کیفی مورد تحسین واقع شده و حتی برخی روزنامه ها نیز منتشر شده است.  علاوه بر اینها ایجاد وبلاگ های فعال "پژوهش شیمی" و "کانون علامه"  وارتباط با کاربران وبه روز کردن مداوم آنها بوده است.  *شما در سال جاری 2عنوان کتاب نیز منتشر کرده اید ،در مورد آنها و کار های آینده تان توضیح دهید؟  

بله کتاب اول من با نام "آنچه یک دانش آموز باید بداند"در مهر ماه امسال منتشر شد و بسیار مورد استقبال واقع شد، که حتی برای ناشر آن غیر قابل باور بود .   اکثر دانش آموزان و حتی دانش جویان جواب سوالاتی را که در مورد نحوه وروش مطاله و............داشتند در آن یافتند،   و کتاب دوم من در اسفند ماه منتشر شد ("تحفه نه طنز"جلد اول)بود که باز هم با استقبال بسیار خوبی مواجه شد ،تا آنجا که اکثر کسانی که کتاب به دستشان رسید ،بیشتر مطالب آن را خوانده اند ،واین برای یک نویسنده یک موفقیت است که مطالبش از سوی مخاطبان با علاقه خوانده شود.      هم اکنون هم جلد دوم "تحفه نه طنز"آماده چاپ می باشد،و مراحل نهایی را می گذراند.وکتاب چهارم من به نام "آشنای غریب" مربوط به خاطرات مردم در مورد حضرت آیت ا.. .محمدی می باشد که باز هم در حال جمع آوری و تدوین است.     وکتاب پنجم من که بیش از 50%آن به رشته تحریر در آمده و اتمام آن مستلزم گذشت زمان است "طغیان" نام دارد.   پیش بینی می شود که این کتاب مخاطبان بسیار ی در کشور پیدا کند وفروش بالایی داشته باشد،شاید موجب شهرت زیاد نویسنده گردد .(اگر چه هیچ ارزشی برای من ندارد)   چرا که نقدهای زیادی برای آن خواهد شدو از زوایای مختلف به مطالب آن پرداخته خواهد شد.............      ودر آینده این موضوع بیشتر روشن خواهد شد.......   

*شما در شبانه روز چقدر وقت برای خواندن و نوشتن و امور درسی قرار می دهید؟   

تمام وقت من صرف امور تدریس ومطالعه و........ می شود وهیچ کار دومی ندارم که به آن بپردازم   (البته در سال های قبل دارای فروشگاه لوازم خانگی بودم که به علت مزاحمت آن برای تحصیل و تدریس آنرا کنار گذاشتم.)      من حتی هفته ها هم تلویزیون نگاه نمی کنم و بسیار علاقه مند به مطالعه می باشم.  

*آیا در تدریس شیمی هم به اندازه کارهای فرهنگی توفیق دارید؟   

 البته این سوال را باید از دانش آموزان بپرسید،ولی من سعی می کنم اولویت اول من درس شیمی باشد وبرای گرفتن تست های مستمر و اعلام نتایج و اهدا جوایز ساعات بسیار زیادی را وقت صرف می کنم .    البته در نظر خواهی که همه ساله از دانش آموزان دارم،اکثریت قاطع اظهار رضایت می کنندونمونه آن در گاهنا مه   پژوهش شماره پهارم.......چاپ شده است.   

*توصیه شما به خوانندگان نشریه چیست ،؟    

خوانندگان نشریات ما را دو گروه تشکیل می دهند،اول دانش آموزان و غیر دانش آموزان.

اولا هر دو را توصیه می کنم به تقوا ورعایت جانب خداوند و رعایت حریم ها در گفتار ورفتار .

ثانیا از دانش آموزان عزیز می خواهم هر که تا زمانی که مسئولیت مالی و خانوادگی بر دوش آن ها ست از فرصت استفاده نمایند و بنیه علمی خود را قوی نمایند.ودر بعد معرفی نیز بکوشند.

در پشت جلد کتابی دیدم زنبوری به گوسفندی می گفت "بمیرم برات گوسفند به دنیا آمدی و گوسفند هم از دنیا می روی "حکایت ما حکایت گوسفند نباشد،

همچنین باز در جایی خواندم که "کسی که سوال می کند 5دقیقه احمق است و کسی که سوال نمی کند یک عمر"

پس................

موفق باشید.

 

من هم برای شما آرزوی موفقیت روز افزون دارم.   

نوشته شده توسط سازمان دانش آموزی منطقه فامنین  در ساعت 23:39 | لینک  |  نظر بدهید


لیست کل یادداشت های این وبلاگ