سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند اگر در خانه مردى را به رویش بندند روزى او از کجا سوى او آید ؟ فرمود : ] از آنجا که مرگش بر وى در آید . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 86 فروردین 30 , ساعت 12:22 صبح

 چه کسی ولایتی تر است ؟

 

سال 1386رسید. 

 

تا می آییم به نوشتن یک سال عادت کنیم، یعنی 1384می بینی سال عوض شد،اوایل سال غالبا تاریخ را اشتباه می کنیم ،یعنی مثلا اوایل سال 85را می نویسیم 12/1/84دوباره سال را خط زده ومی کنیم 12/1/85و همینطور تا اینکه حالا،بایدسال 1386را بنویسیم،و به آن عادت کنیم.     راستی سال گذشته ،بنام نامی رسول اعظم(ص)بود، به این مناسبت چه کردیم؟ مردم چه کردند؟ نهادها چه کردند ؟ دوست چه کرد؟ هنر مندان چه کردند؟..........      نمی خواهم کنار گود بایستم وانتقاد کنم ولی می خواهم بگویم که اگر از سال 1385،ذکر صلوات در اوقات بی کاری ونوشتن آن در ابتدای مکاتبات را آموخته باشیم وانجام دهیم، شاید عمرمان تلف نشده باشد.                                                                         اما در سال 1386باید چه کار کنیم؟ سال از طرف رهبر معظم انقلاب به نام،اتحاد ملی ،انسجام اسلامی"نام گذاری شده استف یعنی چه؟منظور رهبر انقلاب چیست؟ چه کسانی باید در تحققفرمان ایشان در سال جاری تلاش نماید؟  مسلم است که هر کس وهر نهاد وهر سازمان و......باید جهت حرکت خود را در سال جاری بنا به فرمایش مقام معظم رهبری "اتحاد ملی ، انسجام اسلامی"قرار دهد.....   ما وقتی بیشتر به اهمیت این نامگذاری پی خواهیم برد که موقعیت ایران و مردم ایران را در برهه کنونی از نظر بگذرانیم....    

1- پرونده هسته ای ایران پس از سالها تهدید به شورای امنیت رفته است وقطعنامه تحریم هم صادر شده است ،مهلت تا قطعنامه بعدی 60روز است.       

 2-احتمال حمله نظامی آمریکا و هم پیمانانش منفی نیست، اگر چه بسیار بسیار ضعیف به نظر می رسد و چنین امری به منزله یک خود کشی برای آمریکا است.                             3-کشور های عربی در تحریکاتی از قبیل اجلاس سران و...سعی در به انزوا کشاندن ایران و کم کردن سهم ایران در تحولات خاور میانه ولبنان وفلسطین و....دارند.

4 – مزدوران امپریالیسم مانند اشرار شرق و شمال غرب در داخل کشور قصد تحرکاتی را دارند ، اگرچه با هوشیاری جان برکفان ، تو طئه های آنان عقیم است  ولی دست های بیگانگان در آنها بخوبی مشهود است .

و بسیاری از مسائل دیگر که همگی نشان از تنها بودن ایران ، در دفاع از منافع ملی خود است . وحتی اگر کشورهایی در مقاطعی از مواضع ایران حمایت می کنند ، با کمترین تطمیع  موضع خود را عوض می کنند و سخن خود را تغییر می دهند .

پس اینجاست که باید دست را بر زانوی خود گذاشت و بلند شد . با قامتی به بلندای ابدیت ...

چنان ایستاد که فرزندان این سرزمین بر نیاکان خود فخر کنند و سربلند و آزاد زندگی نمایند .

قطعاً بسیاری از مواهب امروز ، نتیجه ی تلاش هایی است که دیروز برای ملی کردن آن صورت گرفته  است و امروز هم همتی دیگر لازم است تا انرژی هسته ای برای قرن های آینده ملی شود و این موضوع یک اتحاد عظیم ملی از تک تک افراد جامعه تا گرهها و احزاب را می طلبد ، چرا که بحث بر سر منافع ملی است  و در انحصار هیچ قشر یا گروه خاصی نیست .

اما " انسجام اسلامی "

ما دینی داریم که آخرین و کاملترین دین الهی است  و دین رسمی کشور ما می باشد . تمام مسلمانان می توانند حول محور آن به اتحاد و انسجام برسند  چه مسلمانان ایران و چه دیگر کشور های اسلامی ، در هر مذهب و مکتبی که هستند

اعم از شیعه و سنی و تمام فرق اسلامی ...

امروز غرب در مقابل ایران بی دین سنگر نگرفته است بلکه در مقابل ایران اسلامی  اردو زده است  و مقصد و مقصود او هم این است که مسلمانان مظلوم دیگر کشورهای جهان از جمله فلطین و لبنان و .... توسط ایران حمایت نشود .

به عبارت دیگر می خواهند با سلام و پیشرفت آن مقابله نمایند و آنرا محدود و محجور نمایند  .

پس بر تمام مسلمین فرض است که ، پشت در پشت یکدیگر و به دور از مناقشات تفرقه افکنانه  و رها از حد و مرز پشتیبان یکدیگر باشند و به هیچ وجه عامل و آلت دست دیگران واقع نشوند ..

و آنچه از این میان به ما و مردم ما مربوط می شود ، اتحاد شیعه و سنی است که امروزه دست های مرموز بر خلاف آن فعالیت می کنند.و بعضی هم ندانسته در راستای اهداف آنها قرار می گیرند .

بد نیست ای برای رفع خستگی و ایجاد تنوع این مطلب را نقل کنم ؛

شخصی را در هفته ی وحدت به شهری که مردم آن دارای هر دو مذهب شیعه و سنی بودند برای سخنرانی دعوت کرده بودند و او پس از صحبتهای بسیار در لزوم وحدت در پایان ابراز می دارد که : هرکس در این هفته از اختلاف دم زند ، از عمر هم بدتر است !

وبعد از بحث شیعه وسنی،لازم است احزاب وگروه های مختلف که همگی معتقد به دین مبین اسلام هستند و پای بند قانون اساسی،انسجام بیش از پیش  خود را در مقابل اردوگاه دشمنان به نمایش بگذارند،چرا که یکی از تحلیل گران رسانه های بیگانه معتقد بود که "تحریم ها کاری برای توقف پرونده هسته ای از پیش نخواهد برد مگر اینکه از داخل حرکتی صورت گیرد"          پس امسال من ،تووما ،همگی موظف به حفظ و تقویت انسجام اسلامی هستیم.      جای سوال من این است که شما چه برنامه ای برای این موضوع دارید؟        نهاد ها چگونه می خواهند در این جهت حرکت ملموس و محسوس انجام دهند؟ یادمان باشد که همگی مسئولیم و باید آگاه وبیدار باشیم و بدون اینکه از تهدیدات دشمن هراسی به دل راه دهیم ،دست در دست یکدیگر ،روز به روز بر اتحادمان بیفزاییم و این کار را از فردا شروع کنیم ،و جان کلام اینکه ....... 

 هر کس ولایتی تر است، پا پیش بگذارد.    گام بلندتر ،استوار تر ،به سوی وحدت ملی و انسجام اسلامی ......        

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ